0

Uw winkelwagen is leeg

Totaal: €0,00

Geen producten gevonden...

Kipling, de tassen met het aapje


Het merk Kipling bestaat sinds 1987 en is vooral bekend geworden door de rug- en schoudertassen van crinkled nylon, met het aapje. Maar de laatste jaren is er een verandering geweest in de collectie van Kipling. Er zijn nu ook trendy tassen te koop passend bij kleding in de laatste mode. Uitgevoerd in leer of andere materialen en betaalbaar bovendien. Maar nog altijd met het aapje.

De tassen van Kipling zijn al jaren op de markt en de meeste mensen kennen ze wel. Het merk is oorspronkelijk bekend geworden door de functionele tassen en rugzakjes van crinkled nylon, maar tegenwoordig heeft Kipling daarnaast een uitgebreid en gevarieerd aanbod aan tassen voor allerlei gebruiksdoelen. Daarnaast zijn er ook andere artikelen in het assortiment gekomen. Wat onveranderd bleef is de goede kwaliteit en natuurlijk het handelsmerk: het aapje.

Het ontstaan van het merk Kipling:


In 1987 werd in Antwerpen de formule van Kipling bedacht en het bedrijf opgezet door drie enthousiaste creatieve Belgen, waaronder Paul van de Velde en Xavier Kegels. Zij vonden bij het ontwerpen en ontwikkelen van hun producten dat deze aan bepaalde waarden moesten voldoen die nog steeds de rode draad vormen: de tassen moesten handig, functioneel, kleurrijk, trendy en speels zijn.

Jungle Book:


De speelsheid is terug te vinden in de keuze voor de naam Kipling. De ontwerpers lieten zich hiervoor inspireren door de Britse schrijver Rudyard Kipling, die het meest bekend is geworden door zijn werk "The Jungle Book". Hierin wordt het jongetje Mowgli opgevoed door wilde dieren, waaronder een orang-oetan. Ook de keuze voor de aap die Kipling als logo gebruikt voor het bedrijf is hierdoor ingegeven.

Elke tas van Kipling is voorzien van een sleutelhanger met aapje gemaakt van harige pluche, al is bij enkele collecties de aap van metaal of plastic. De aapjes hebben per collectie verschillende namen die zijn gebaseerd op de namen van de werknemers van Kipling en zijn op zichzelf een object voor verzamelaars geworden. Als het ware met een knipoog benadrukt het aapje aan elke Kiplingtas de speelsheid van het merk, die een van de uitgangspunten van de bedenkers was bij het ontstaan van het bedrijf.

 

Lees meer

Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »